Data premiery wtorek, 9 września 2014
Destiny to całkowicie nowy, autorski projekt twórców z
amerykańskiego studia Bungie, działającego na rynku od ponad 20 lat i
odpowiedzialnego między innymi za takie produkcje jak Halo i Myth.
Programiści nie tylko stworzyli od podstaw nowy tytuł, ale również
wykorzystali do jego produkcji autorski silnik graficzny, stworzony na
potrzeby konsol PlayStation 4 i Xboxa One.
Gra rozpoczyna się w
odległej przyszłości, w XXVIII wieku, gdy po wiekach świetności i udanej
eksploracji Układu Słonecznego ludzkość stanęła oko w oko z groźbą
całkowitej zagłady. Kiedyś udało jej się uniknąć zniszczenia, gdy pod
okiem Podróżnika stworzyła miasto, w którym schronili się wszyscy ci,
którzy przetrwali.
Niestety, tamte czasy minęły bezpowrotnie i
ostatni ludzie znów muszą walczyć o życie. Wrogie istoty powróciły i
ponownie próbują zawładnąć ostatnimi przyczółkami ludzkości.Gracze
wcielą się w role Strażników, których zadaniem będzie walczyć po stronie
zagrożonej ludzkości. Walkę z wrogiem ułatwią im niezwykłe moce
otrzymane od Podróżnika.
Strażnicy będą reprezentowani przez
trzy klasy o nazwach odpowiadających charakterowi ich uzbrojenia i
podejmowanych działań: Titan będzie najlepiej opancerzonym Strażnikiem,
dysponującym ponadto ogromną siłą ognia, Hunter będzie się specjalizował
w akcjach snajperskich, zwykle prowadzonych z ukrycia, natomiast
Warlock wspomoże dwóch poprzednich magicznymi umiejętnościami, które
zostaną uzupełnione przez działania siłowe.
Areną działań wojennych będzie nie tylko macierzysta Ziemia, ale także Księżyc i pozostałe sześć planet Układu Słonecznego.
Podejmując
odpowiednie działania, każdy z graczy będzie miał możliwość zdobycia
statków kosmicznych, które w lepszym lub gorszym stanie będzie można
znaleźć dryfujące w galaktyce.
Dzięki nim zwiedzi dotychczas
nieznane peryferie Układu Słonecznego i pozna jego, nie zawsze
przyjaznych, mieszkańców. Choć programiści przewidzieli działania
indywidualne w trybie singleplayer, to charakter rozgrywki powoduje, że w
każdym wypadku będziemy potrzebowali łączności z internetem.
Twórcy
zdecydowanie promują grę zespołową – najlepsze efekty odniesiemy ściśle
współdziałając z innymi graczami. Kampania jest zresztą zorganizowana w
taki sposób, że każda istotna decyzja, na przykład zorganizowany atak
przeciwko intruzom, wymaga ustnej zgody pozostałych uczestników
rozgrywki.
W ten sposób gracze mogą rozwijać umiejętności gry w
drużynie, a Strażnicy ponoszą kolektywną odpowiedzialność za każde
działanie.Silnik graficzny stworzony przez Bungie w pełni wykorzystuje
możliwości, jakie stwarza nowa konsola Microsoftu. Lokacje są
niesłychanie realistyczne, a tekstury dopracowane w najmniejszych
szczegółach – trawy falują na wietrze, ruch wody jest realistyczny, a
powierzchnie na mapach wyglądają bardzo przekonująco bez względu na to,
czy przebywamy na Ziemi, czy w innym otoczeniu. Efekt ten jest
potęgowany przez realistyczne oświetlenie i dopracowane modele postaci.
Na
szczególną uwagę zasługuje ścieżka dźwiękowa Destiny, której autorami
są Mike Salvatori i Martin O’Donnell, współpracujący już wcześniej
między innymi przy projektach Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3 oraz
Myth II. W Destiny wykorzystano ponadto utwory autorstwa Paula Mc
Cartneya, byłego członka legendarnych The Beatles.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz