czwartek, 13 marca 2014

 Data premiery wtorek, 9 września 2014
Destiny to całkowicie nowy, autorski projekt twórców z amerykańskiego studia Bungie, działającego na rynku od ponad 20 lat i odpowiedzialnego między innymi za takie produkcje jak Halo i Myth. Programiści nie tylko stworzyli od podstaw nowy tytuł, ale również wykorzystali do jego produkcji autorski silnik graficzny, stworzony na potrzeby konsol PlayStation 4 i Xboxa One.

Gra rozpoczyna się w odległej przyszłości, w XXVIII wieku, gdy po wiekach świetności i udanej eksploracji Układu Słonecznego ludzkość stanęła oko w oko z groźbą całkowitej zagłady. Kiedyś udało jej się uniknąć zniszczenia, gdy pod okiem Podróżnika stworzyła miasto, w którym schronili się wszyscy ci, którzy przetrwali.

Niestety, tamte czasy minęły bezpowrotnie i ostatni ludzie znów muszą walczyć o życie. Wrogie istoty powróciły i ponownie próbują zawładnąć ostatnimi przyczółkami ludzkości.Gracze wcielą się w role Strażników, których zadaniem będzie walczyć po stronie zagrożonej ludzkości. Walkę z wrogiem ułatwią im niezwykłe moce otrzymane od Podróżnika.

Strażnicy będą reprezentowani przez trzy klasy o nazwach odpowiadających charakterowi ich uzbrojenia i podejmowanych działań: Titan będzie najlepiej opancerzonym Strażnikiem, dysponującym ponadto ogromną siłą ognia, Hunter będzie się specjalizował w akcjach snajperskich, zwykle prowadzonych z ukrycia, natomiast Warlock wspomoże dwóch poprzednich magicznymi umiejętnościami, które zostaną uzupełnione przez działania siłowe.

Areną działań wojennych będzie nie tylko macierzysta Ziemia, ale także Księżyc i pozostałe sześć planet Układu Słonecznego.

Podejmując odpowiednie działania, każdy z graczy będzie miał możliwość zdobycia statków kosmicznych, które w lepszym lub gorszym stanie będzie można znaleźć dryfujące w galaktyce.

Dzięki nim zwiedzi dotychczas nieznane peryferie Układu Słonecznego i pozna jego, nie zawsze przyjaznych, mieszkańców.  Choć programiści przewidzieli działania indywidualne w trybie singleplayer, to charakter rozgrywki powoduje, że w każdym wypadku będziemy potrzebowali łączności z internetem.

Twórcy zdecydowanie promują grę zespołową – najlepsze efekty odniesiemy ściśle współdziałając z innymi graczami. Kampania jest zresztą zorganizowana w taki sposób, że każda istotna decyzja, na przykład zorganizowany atak przeciwko intruzom, wymaga ustnej zgody pozostałych uczestników rozgrywki.

W ten sposób gracze mogą rozwijać umiejętności gry w drużynie, a Strażnicy ponoszą kolektywną odpowiedzialność za każde działanie.Silnik graficzny stworzony przez Bungie w pełni wykorzystuje możliwości, jakie stwarza nowa konsola Microsoftu. Lokacje są niesłychanie realistyczne, a tekstury dopracowane w najmniejszych szczegółach – trawy falują na wietrze, ruch wody jest realistyczny, a powierzchnie na mapach wyglądają bardzo przekonująco bez względu na to, czy przebywamy na Ziemi, czy w innym otoczeniu. Efekt ten jest potęgowany przez realistyczne oświetlenie i dopracowane modele postaci.

Na szczególną uwagę zasługuje ścieżka dźwiękowa Destiny, której autorami są Mike Salvatori i Martin O’Donnell, współpracujący już wcześniej między innymi przy projektach Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3 oraz Myth II. W Destiny wykorzystano ponadto utwory autorstwa Paula Mc Cartneya, byłego członka legendarnych The Beatles.